mandag 14. juni 2010

Reportasje

To glade jenter Bente og Unni på tur fra Nordkapp og videre til Lindesnes. her er de med Galggo på tur til Goldahytta.

Nå skal de gå fra hytte til hytte med mat for en uke i sekken, det blir ca 25 - 28 kg ved hver nytt depot.

Utstyret må være i øverste divisjon som klær, sko ryggsekk osv når det gjelder kvalitet og komfort på en sånn tur.
Det de er stor fornøyd med er bla Alfa sko og Real turmat som er en god kombinasjon for en velykket tur

De startet fra Nordkapp 28 mai da var det sol og hærlighet, men senere ble været varierende og noen spesielle opplevelser med bla elva Badajohka Kvænangen i vårflom oppe på fjellet.

Dette kan leses mer om på linken deres.

.Før vi skiller lag så minner de meg på at Sikkerheten går fremfor prestisjen når eg prøver å antyde om forsiktighet på turen.

De regner med å være fremme tirsdag 13 september på Lindesnes, så det blir noen meter å gå for de to.

På denne linken kan de som vil lese mer om turen deres: http://www.norgeplangs2010.blogspot.com/

3 kommentarer:

  1. HEI UNNI OG BENTE!!

    Godt å høre fra dere igjen:)
    Det er viktig at utsyret er av topp kvalitet,men gud bedre meg så stor sekk du må bære Unni!!Men så er du ei dame med mye power!
    Ser av tidspunktet når innlegget blir lagt inn,og synes det er rimelig seint-dere burde sove /hvile da:)Jeg er på jobb,kun 2 vakter igjen til ferie. GOD TUR VIDERE. Trude.

    SvarSlett
  2. Godt å høre at alt fortsatt er bra med dere.
    Kos og slit dere videre. Vi er mange som følger dere på nettet og tenker på dere.
    Elin

    SvarSlett
  3. Tøffinger - følger med både her og på kartet. Jeg fant ikke Badajohka -men jeg visste heller ikke at det var en elv.
    ha en finfin tur videre - dere beveger dere nok mot bedre "vær" i allefall - men kanskje landskapet blir mer kupert etterhvert!
    Uansett - bare ring hvis dere trenger skyss - så kommer vi med tjenestebil med en gang vøtt :-)Hilsen Ellen og Bjørn.

    SvarSlett